CityBee pateikta vartotojų pretenzija dėl žalos atlyginimo

Dalintis:

Vartotojų aljansas, atstovaudamas vartotojų interesams, pateikė pretenziją UAB „Prime Leasing“ dėl paviešintų CityBee klientų asmens duomenų. Prie pretenzijos prisijungė 200 nukentėjusių asmenų. Jei nepavyktų susitarti su įmone, bus teikiamas grupės ieškinys teismui dėl vartotojų patirtos žalos atlyginimo. Šiuo metu grupė jau yra suformuota, tačiau patyrę žalą vartotojai dar turės galimybę prie jos prisijungti pateikus ieškinį teismui.

2021 m. automobilių nuomos paslaugą teikianti įmonė UAB „CityBee Solutions“ (UAB „Prime Leasing“) paskelbė, kad iš įmonės duomenų bazės buvo pavogti ir paviešinti daugiau nei 110 000 vartotojų asmeniniai duomenys (vardai, pavardės, asmens kodai, telefonų numeriai, elektroninio pašto ir gyvenamosios vietos adresai, vairuotojų pažymėjimo numeriai, paskyrų slaptažodžiai ir kt.). Dėl šio įvykio vartotojai patyrė nemažai nepatogumų bei nuostolių: turėjo pakeisti paskyrų įvairiose svetainėse slaptažodžius, keisti banko korteles, vairuotojų pažymėjimus, net telefono numerius.

Vartotojų aljanso viceprezidento Ryčio Jokubausko teigimu, tai pirmasis tokio pobūdžio procesas Lietuvoje, todėl vartotojams dar sunku įvertinti grupės ieškinio privalumus. Tačiau kitų šalių patirtis rodo, kad tai efektyvi, patogi ir nebrangi priemonė vartotojams apginti savo teises, kai žalą patiria daug asmenų (pavyzdžiui, neįvykus renginiui, paviešinus duomenis). Aktyviai naudojama grupės ieškinio procedūra paskatina verslininkus elgtis atsakingai ir daugiau dėmesio skirti vartotojų teisėms.

Ryčio Jokubausko vaizdo komentaras  https://youtu.be/yt0MbnMLFys\ 

Kontaktas žiniasklaidai

Vartotojų aljanso viceprezidentas

Rytis Jokubauskas

Tel.+370 61182254,  el. paštas Rytis.Jokubauskas@vartotojualjansas.lt