Vartotojų aljansas ketvirtus metus iš eilės įgyvendina projektą „Ginčo šalių sutaikinimas sprendžiant vartojimo ginčus neteisminiu būdu“. Šio projekto tikslas – padėti Vartotojų teisių apsaugos tarnybai (toliau – Tarnyba) efektyviau spręsti tarp vartotojų ir pardavėjų/paslaugų teikėjų kilusius ginčus bei populiarinti ginčų ne teismo tvarka sprendimą.
Projekto vykdymo metu išnagrinėta daugiau nei 700 ginčų, kurie kilo organizuojant sporto, kultūros ir pramogų renginius, vykdant vietinio ir išvykstamojo turizmo keliones, teikiant grožio ir laisvalaikio paslaugas; dėl pastatų bendrojo naudojimo objektų administratorių, teikiančių bendrojo naudojimo objektų administravimo ir (ar) eksploatavimo paslaugas, veiksmų ar neveikimo.
Vartotojų aljanso atstovai pastebi, kad daugiausia ginčų tebekyla dėl netinkamos daiktų ir paslaugų teikimo kokybės. Dažniausiai vartotojai kreipiasi dėl avalynės, mobiliųjų telefonų, buitinių namų ūkio prietaisų kokybės neatitikimų bei netinkamai teikiamų paslaugų (remonto, grožio, turizmo paslaugų srityse), taip pat kai nesutinka su pardavėjo ar paslaugų teikėjo pateiktu atsakymu į pretenziją, ar kokybės vertinimu ir galiausiai – dėl netinkamai vykdomų renginių organizatorių įsipareigojimų.
Primename, kad jei situacijos nepavyksta išspręsti taikiai, vartotojas turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka el. paštu tarnyba@vvtat.lt arba raštu adresu Vilniaus g. 25, Vilnius. Pavyzdinę prašymo formą galima rasti Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos interneto svetainėje: http://vvtat.lt/
Šis projektas finansuojamas iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba ir Teisingumo ministerija).