Lietuvos vartotojų organizacijų aljansas siūlys Lietuvos vairuotojams, įsigijusiems automobilį su nelegalia taršos rodiklius klastojančia įranga, kreiptis į Vokietijos teismus ir reikalauti kompensacijos.
„Dyzelgeitu“ praminto skandalo metu paaiškėjo, kad apie 8 milijonai Europoje eksploatuojamų dyzelinių „Volkswagen“ koncerno gaminamų automobilių važinėja su nelegalia įranga. Šios įrangos paskirtis – testų metu „apgauti“ prietaisų parodymus taip, kad išmetamosiose dujose esantis azoto oksidų ir kitų teršalų lygis atitiktų standartus.
Suktybę aptiko JAV tyrėjai 2015 metais. Paaiškėjo, kad įranga testų metu parodo net 30-40 kartų mažesnį azoto oksidų lygį, negu yra iš tikrųjų. Automobiliai su tokiais taršos rodikliais neturėtų teisės būti eksploatuojami. JAV valdžios pastangomis prasikaltęs koncernas JAV vartotojams išmokėjo milijardines kompensacijas.
Lietuvos vartotojų organizacijų aljansas, veikiantis drauge su kitomis Europos vartotojų organizacijomis, susitarė su Vokietijos specializuota ieškinių kaupimo platforma MyRight bei su tarptautine teisės paslaugų bendrove „Hausfeld“ dėl galimybės pateikti Lietuvos vartotojų ieškinius prieš „Volkswagen“ grupę Vokietijoje bei kitose šalyse. Ieškiniai bus teikiami pagal gamintojo būstinės vietą – „Volkswagen“ ir „Audi“ atveju tai Vokietija, „Škodos“ atveju tai Čekija, „Seat“ atveju – Ispanija.
Lietuvos vartotojai, valdantys Audi, Volkswagen, Škoda, Seat ir Porsche prekių ženklų transporto priemones su nelegalia įranga, gali ginti savo teises atlikdami tokius veiksmus:
Pirma, specialiose svetainėse galima pagal automobilio VIN kodą pasitikrinti, ar automobilis yra paliestas skandalo (kompensacijų šiuo metu gali reikalauti tik automobilių su tam tikrais EA 189 tipo dyzeliniais varikliais savininkai).
Antra, reikia registruotis MyRight.com svetainėje – lietuviška šios svetainės versija bus paleista artimiausiomis dienomis. Kiek vėliau pradės veikti ir lietuviška pagalbos telefonu bei elektroniniu paštu linija. Po pirminės registracijos vartotojas gaus iš MyRight elektroninį laišką su tolesnėmis instrukcijomis. Rekomenduojama jau dabar pradėti rinkti visą automobilio įsigijimo dokumentų paketą (pirkimo sutartis, lizingo sutartis, techninius dokumentus), kadangi teikiant dokumentus teismui reikės įrodyti savo nuosavybės teisę.
Trečia, sukaupus pakankamą skaičių galimų ieškovų, Lietuvos vartotojų organizacijų aljansas drauge su MyRight bei „Hausfeld“ Vokietijos biure dirbančiais teisininkais kvies Lietuvos vartotojus užbaigti pasirengimo etapą ir galutinai suformuoti ieškinį.
Pirminė registracija teikti ieškinius Vokietijos teismuose vyks šių metų rugsėjo-spalio mėnesiais. Nuo 2018 metų rugsėjo galimybės pretenduoti per teismus į kompensaciją skandalo paliestų automobilių savininkai nebeturės dėl suėjusio senaties termino (3 metai).
Kontaktai:
Kęstutis Kupšys
Tarybos narys | Lietuvos vartotojų organizacijų aljansas
Vykdomasis direktorius | Asociacija „Už sąžiningą bankininkystę” (LVOA narė)
+370-698-76444 | info@lvoa.lt
Nuorodos skandalo paliestų automobilių savininkams (VIN kodo patikrinimas):
Oficialiuose gamintojų tinklapiuose ieškokite nuorodos „Svarbi informacija klientams“
http://info.volkswagen.com/lt/lt/home.html
http://www.audi.lt/lt/web/lt/customer-area/service-activity.html
http://www.seat.lt/pradzia/top/kompanija/svarbi-informacija-klientams/
http://skoda-recallactions.skoda-auto.com/lt-lt
https://recall.porsche.com/prod/pag/vinrecalllookup.nsf/VIN?ReadForm