Vartotojų aljansas pradėjo kolektyvinio nutolusios saulės elektrinės pirkimo kampaniją. Tai pirma tokia kampanija, kurią Lietuvoje įgyvendina nevyriausybinė organizacija. Kolektyvinis pirkimas reiškia, kad vartotojai kviečiami ne po vieną, o visi kartu, kolektyviai, įsigyti nutolusią saulės elektrinę.
„Pradėjome Lietuvoje dar naują iniciatyvą – kolektyvinį pirkimą. Surinkę bent kelių šimtų vartotojų, norinčių kuo greičiau mažinti jų energijos sąskaitas įsigijus saulės elektrinės dalį, paraiškas, imsimės derybų su potencialiais tiekėjais – saulės elektrinių vystytojais“, – sako Kęstutis Kupšys, Vartotojų aljanso viceprezidentas bei Europos ekonomikos ir socialinių reikalų komiteto narys.
Jis pabrėžia, kad kolektyvinio pirkimo nauda – stipresnis vartotojų balsas derybose su tiekėju. „Tikimės, kad tiekėjai pasiūlys vartotojams palankų sprendimą. Ir tai nebūtinai turi būti pigiausias sprendimas. Mes norime, kad tai būtų kokybiška paslauga vartotojui. Todėl iš tiekėjų pasiūlymų išrinksime variantą, kuris bus palankus pagal kainą, bet užtikrins ilgaamžį saulės elektros darbą.“
Vartotojų aljanso viceprezidento teigimu, ši kolektyvinė iniciatyva turėtų pagerinti vartotojų derybines pozicijas perkant nutolusias saulės elektrines. Žymus vartotojų, vienu ypu norinčių atlikti pirkimą, skaičius turėtų sudominti saulės elektrinių statytojus, nes tai palengvins jų darbą bei sumažins išlaidas – nebereikės ieškoti pirkėjų, kurie iš karto pirks ar iš anksto finansuos nutolusios elektrinės statybas.
Lietuvos gyventojai, norintys įsigyti nutolusios saulės elektrinės dalį, kviečiami registruotis specialiame kampanijos puslapyje www.solemio.lt. Registruotis gali daugiabučiuose gyvenantys vartotojai, o taip pat ir tie, kurie gyvena privačiuose namuose ir dėl nepalankių sąlygų negali įsirengti saulės elektrinės ant savo namo stogo. K. Kupšio teigimu, Aljansas kol kas nevykdo juridinių asmenų registracijos.
„Vartotojų aljansas kampanijos metu atlieka tarpininko vaidmenį. Mes renkame vartotojų registracijas, deramės dėl kuo palankesnių sąlygų vartotojams su tiekėjais, atrenkame palankiausią pasiūlymą. O toliau vartotojas jau pasirašo sutartį su tiekėju. Visas procesas gali užtrukti kelis mėnesius. Tikimės, kad pavasarį jau bus pasirinkti pasiūlymai ir pasirašytos gyventojų sutartys su tiekėjais“, – apie kolektyvinio pirkimo procesą pasakoja K. Kupšys.
Jis pabrėžė, kad Aljansas taip pat laukia potencialių 2-3 megavatų galios saulės parkų vystytojų pasiūlymų. „Šiuo metu neturime vieno tiekėjo, tačiau preliminarius pokalbius jau pradedame. Nėra jokių išankstinių reikalavimų deryboms pradėti, mes atviri visiems, todėl kviečiame visus susidomėjusius parkų vystytojus susisiekti su mumis“.
Asmuo kontaktams su spauda: Kęstutis Kupšys, tel. +37069876444
Kontaktinis telefonas gyventojams, norintiems pasiklausti dėl kolektyvinio pirkimo (Vartotojų aljanso energetinių patarimų linija): 8 670 000 66. Skambučių linija laukia darbo dienomis 10-16 val.
Apie Vartotojų aljansą
Vartotojų aljansas – per dešimtį organizacijų vienijanti vartotojams atstovaujanti asociacija, siekianti palankaus vartotojams teisinio reguliavimo ir atliekanti šviečiamuosius, informacinius projektus įvairiose srityse (švarios energetikos, tvaraus transporto, elektroninės komercijos, vartojimo ginčo šalių taikinimo ir kitos srityse). Plačiau – https://vartotojualjansas.lt.
Apie CLEAR-X
CLEAR-X – tai Europos Komisijos agentūros CINEA finansuojamo „Horizon 2020“ projekto „Consumers Leading the EU’s Energy Ambition Response, Expansion“ sutrumpinimas. Bendras projekto tikslas – suteikti vartotojams galimybę dalyvauti energetikos transformacijos procesuose, investuojant į atsinaujinančius energijos šaltinius (AEI) ir energiją taupančias (EE) technologijas. Projektu siekiama palengvinti vartotojų prieigą prie atsinaujinančios energijos šaltinių už prieinamą kainą, teikiant patikimą informaciją ir organizuojant kolektyvinio pirkimo schemas. Viena iš projekto veiklų – patobulinta reguliavimo sistema. Projekto finansavimo sutarties Nr. 101033682.